|
|
|
|
|
| | | Terugblik voorjaarsbijeenkomst en ALV
We kijken met een goed gevoel terug op de Voorjaarsbijeenkomst met Algemene Ledenvergadering en de folder- en netwerkmarkt van dinsdag 9 april. Deze vond plaats in 't Haske in Joure en trok zo’n 150 betrokken leden en partners. Na een korte Algemene Ledenvergadering keken we vooruit op onze plannen voor de komende tijd. Het Koersdocument 2030 werd gepresenteerd en vormde de basis voor een interactief gesprek aan de hand van diverse stellingen. Na afloop konden leden en partners met elkaar in 'petear' gaan.
Lees de terugblik > |
|
| |
|
|
|
Exclusieve excursie voor ondernemers!
Ga mee op excursie naar onze Elfstedenstadjes! Of je nu kiest voor het Hanzestad Bolsward, het pittoreske Sloten of het levendige Sneek - elke stad vertelt zijn eigen unieke verhaal.
Tijdens deze speciale stedentrips voor ondernemers en medewerkers in de toeristische sector:
- Ontdek je de verborgen schatten van de stad
- Verdiep je je kennis om te delen met jouw gasten
- Netwerk je met collega-ondernemers uit de regio
Dit jaar zetten we in onze marketingcampagne de schijnwerpers op onze zeven bijzondere Elfsteden. En laten we eerlijk zijn: je kunt het verhaal van deze historische plekken pas écht overtuigend vertellen als je het zelf hebt beleefd!
We nodigen je van harte uit om op ontdekkingstocht te gaan. Zo kunnen we samen de rijkdom van ons Waterland van Friesland delen met bezoekers en gasten.
Ga naar het inschrijfformulier en schrijf je in > |
|
|
|
| | | | Koersdocument 2030
Tijdens de ALV en voorjaarsbijeenkomst presenteerde directeur Floriaan Zwart het koersdocument 2030. Deze nieuwe koers bouwt voort op de eerdere strategie en is gebaseerd op inzichten uit het ETFI-onderzoek. Klimaatverandering en digitalisering zijn belangrijke thema’s voor de komende jaren. De focus blijft liggen op een duurzame en toekomstbestendige ontwikkeling van onze regio. Nieuw in deze koers zijn zes strategische kernprincipes en een sterkere nadruk op bestemmingsontwikkeling.
Ereleden Sybren Jansen en Bart Hakbijl, samen met oud-bestuurslid Minne Modderman, ontvingen het eerste exemplaar.
Lees het koersdocument > |
|
| |
|
|
|
Regio DNA
Om de identiteit van onze regio nog verder te versterken hebben we een projectplan geschreven voor een gedragen regio-DNA voor Zuidwest Friesland. Samen met partners willen we een kapstok bedenken met meerdere verdiepende thema’s. Deze vormen de basis voor ‘storytelling’, toeristisch-recreatieve productontwikkeling en versterken van identiteit en trots onder inwoners. Het DNA wordt gedeeld via content, toolbox en communicatiemiddelen zoals website, socials en magazine. Het projectplan hebben we begin april ingediend bij LEADER voor subsidie. We hopen in mei positieve terugkoppeling te krijgen.
Bekijk het projectplan DNA van het Waterland van Friesland > |
|
|
Lastminute kortingen aanbieden
Ben je boekbaar via VVV Waterland van Friesland? Dan is het, naast het invoeren van je gewone prijzen en beschikbaarheid ook mogelijk om vroegboek- of lastminute korting aan te bieden! Wanneer je inlogt in de partnerapplicatie, klik je achtereenvolgens op 'accommodaties - gegevens - kortingen en prijsregels'. In dit overzicht kun je aangeven of je lastminute kortingen hanteert en hoeveel procent korting gasten krijgen. Je kunt dit invullen per week en daarbij aangeven hoeveel korting er gehanteerd wordt. Bij vroegboekkorting kun je een percentage invullen voor 6-12 maanden voor aankomst en 12+ maanden voor aankomst. |
|
|
|
| | | | Ode aan de washand
Na het succes van voorgaande jaren én door het behalen van de tweede prijs in de waterbesparingsactie 'Wês wiis mei wetter' van Provincie Friesland, gaan we verder met de campagne Ode aan de washand. Hiermee roepen we komende zomerperiode onze gasten op om water te besparen door korter te douchen en misschien zelfs minder te douchen. Op een ludieke manier en met een knipoog uiteraard. Heb je nog ‘Ode aan de Washand’ materialen liggen? Hang ze dan in de maanden juni, juli en augustus weer op of leg het neer. Wil je dit jaar ook meedoen? Bestel dan gratis promotiemateriaal via de link. Op=op!
Plaats jouw bestelling > |
|
| |
|
|
|
|
Deelname Bedrijvenfestival Súdwest-Fryslân
Op zaterdag 12 april stonden onze collega’s Sietie en Arent op het Bedrijvenfestival Súdwest-Fryslân in Sneek. Zo’n 1300 bezoekers kwamen die dag langs, zodat we konden laten zien aan inwoners en collega-bedrijven wat wij als regio te bieden hebben. |
|
|
Plaats de Uitagenda widget op jouw website
Wist je dat je de Uitagenda eenvoudig op jouw eigen website kunt tonen met onze handige widget? Zo laat je altijd de meest actuele activiteiten en evenementen in Waterland van Friesland zien. De widget is een klein stukje code dat je makkelijk toevoegt aan je website. Hij haalt automatisch de nieuwste informatie uit onze database en toont dit overzichtelijk aan jouw bezoekers. Maak er gebruik van, het is gratis én super gemakkelijk.
Heb je interesse of wil je meer weten? Neem gerust contact op met Alie Maeyke via aliemaeyke@waterlandvanfriesland.nl. |
|
|
| | | Nieuwe (audio)route in Terherne: It Paad Werom
Samen met een aantal gedreven inwoners van Terherne zijn er twee (audio)routes ontwikkeld die geplaatst zijn op onze website. In het dorp zijn fysieke paaltjes geplaatst die leiden naar de losse punten in de route. Deze route die je veel leert over de historie van Terherne is paasmaandag 21 april officieel geopend.
Ontdek de route > |
|
| |
|
|
Friesland gastvrij voor iedereen
Hoe maken we Friesland gastvrij voor iedereen? Die vraag stond centraal tijdens de bijeenkomst van Toerisme Alliantie Friesland op woensdag 9 april. Er werden mooie voorbeelden gedeeld van hoe toerisme ook voor mensen met een kleiner budget mogelijk wordt gemaakt. Zo zorgen initiatieven als De Vakantiebank en De Buurtcamping ervoor dat ook gezinnen met een smalle beurs kunnen genieten van een vakantie.
Prachtig om te zien dat ook recreatieondernemers uit onze regio hieraan bijdragen. Zo stelt Iris de Boer van De Appelhof in Wommels haar terrein open voor deze doelgroep. Het laat zien hoe gastvrijheid in onze provincie verder reikt dan alleen service. Het gaat ook over verbinding, inclusiviteit en maatschappelijke betrokkenheid.
Wil je meer weten over dit initiatief? Lees de terugblik > |
|
|
|
|
Elektrisch langs de Elfsteden:
Duitse persreis zet Friesland op de kaart
Van 18 tot 20 maart 2025 reisde een groep Duitse journalisten in Polestar elektrische auto’s door Friesland, op uitnodiging van NBTC, Merk Fryslân en Polestar. De route volgde de sporen van de legendarische Elfstedentocht. Dit keer niet op het ijs, maar duurzaam en toekomstgericht over de weg. Onderweg ontdekten de deelnemers niet alleen de karakteristieke steden van de tocht, maar ook inspirerende voorbeelden van Friese innovatie op het gebied van duurzaamheid.
Lees het nieuwsbericht > |
|
|
| | | Doe mee aan de workshop AI
Wij organiseren i.s.m. Melissa Meijer van Boef Marketing een praktische workshop hoe je AI in kunt zetten. We doen dit niet alleen, maar samen met de regio's Noordwest- en Noordoost Friesland. Dus op alle workshops kun je ook je netwerk uitbreiden met ondernemers uit deze regio's. Er zijn drie avonden waar je uit kan kiezen:
Noordoost Friesland: 15 mei, 18.30 uur te Burgum
Noordwest Friesland: 17 juni, tijd en locatie n.n.b.
Zuidwest Friesland: 30 september, 19.00 uur locatie n.n.b.
De kosten van deze workshop bedragen € 35,- ex. btw. per persoon
Meer informatie en aanmelden > |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|